Περιβαλλοντική και Πολιτιστική εκπαίδευση

38ο Γυμνάσιο Αθήνας

gallery/tree_200
    gallery/filoppapoy5

Η πρώτη μας εξόρμηση, εκτός σχολείου, έγινε την Κυριακή 30 Νοεμβρίου. Στις 11 π.μ. περίπου πήραμε το "happy train" από την πλατεία Συντάγματος και ακολουθώντας τη διαδρομή Ζάππειο, Κοινοβούλιο, Προεδρικό Μέγαρο, Καλλιμάρμαρο, Στήλες του Ολυμπίου Διός και Πύλη του Αδριανού, Στοά του Αττάλου, Θησείο, πρόποδες της Ακρόπολης όπου και κατεβήκαμε και κατευθυνθήκαμε πεζοί προς τον λόφο του Φιλοπάππου. Εκεί κάναμε μία πρώτη στάση στο Ναό του Αγίου Δημητρίου του Λουμπαδιάρη όπου οι μαθητικές ομάδες μας διάβασαν πληροφορίες που είχαν συλλέξει σχετικά με τα μνημεία που είδαμε ή που επρόκειτο να δούμε. Κατόπιν περπατήσαμε προς το λόφο της Πνύκας και το Αστεροσκοπείο. Πήραμε τον δρόμο της επιστροφής κατεβαίνοντας την Διονυσίου Αρεοπαγίτου κάνοντας στάση στο Ηρώδειο και στο θέατρο του Διονύσου. Κλείσαμε τον κυριακάτικο περίπατό μας τρώγοντας σουβλάκι κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και επιστρέψαμε στο σχολείο μας.

Δραστηριότες

gallery/αγορα 032 κ
    gallery/αρχ.αγ 3κ
    gallery/αγορα 021 κ2

Η Δεύτερη εξόρμηση μας έγινε την Κυριακή  3 Απριλίου 2015 στον χώρο της Αρχαίας Αγοράς. Στις 10 το πρωί ξεκίνησε η ομάδα μας πήγαμε στο σταθμό της πλατείας Βικτωρίας και φθάσαμε στο Μοναστηράκι. Η ημέρα ήταν ηλιόλουστη και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας από την Αρχαία Αγορά. Η ομάδα των αρχαιολόγων μας ξενάγησε στο χώρο. Επισκεφθήκαμε τον Ναό του Ηφαίστου, τη Στοά του Αττάλου και το μουσείο, όπου θαυμάσαμε τα αρχαιολογικά ευρήματα. Στη συνέχεια η ομάδα των ιστορικών μας ξενάγησε στη Ρωμαϊκή Αγορά, στο Ωρολόγιο του Κυρρήστου γνωστό σαν "Αέρηδες" κ.α. Η ομάδα των περιβαλλοντολόγων μελέτησε τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής. Η ξενάγηση μας τελείωσε με σουβλάκι στην Πλατεία Μοναστηρακίου.

gallery/αγορα 029 κ

Σχολικό έτος 2015-16

'

gallery/p1240340-3

Λόγω της εκδήλωσης ενδιαφέροντος μεγάλου αριθμού μαθητών το πρόγραμμα εφέτος υλοποιήθηκε σε δύο ομάδες με την καθοδήγηση των καθηγητριών  Χαρμαντζή Γιώτας, Γεωργακούλια Γιαννούλας, Μπέη Φλώρας  και του καθηγητή Χωματά Κων/νου.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ιστορικών, αρχαιολόγων, περιβαλλοντολόγων, ξεναγών κ.α. και ανέλαβαν το έργο τους.

Κυριότερες δραστηριότητες

Την Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016 επισκεφθήκαμε τον ιερό βράχο της Ακροπόλης. Πρώτα επισκεφθήκαμε το μουσείο για να μελετήσουμε τις μακέτες προκειμένου να ενημερωθούμε για τη διάταξη και την ιστορία των μνημείων και κατόπιν σκαρφαλώσαμε στον βράχο. Οι ομάδες των ιστορικών των ξεναγών και των αρχαιολόγων έκαναν το έργο τους. Κατεβαίνοντας από την Ακρόπολη περπατήσαμε στα στενά της Πλάκας και τα Αναφιώτικα. Κλείσαμε την επισκεψή μας, πεινασμένοι από τη πεζοπορία καθώς είμαστε, τρώγοντας σουβλάκι  και κατόπιν επιστρέψαμε στο σχολείο μας.

Επίσκεψη στην Ακρόπολη

gallery/100_7324k
    gallery/100_7330 gk
    gallery/100_7325k

Μέσα στα πλαίσια των εβδομαδιαίων συναντήσεων μας μετά τη λήξη των μαθημάτων επισκεφθήκαμε το δασάκι της Ευελπίδων. Τα παιδιά μελέτησαν τη βιοποικιλότητα, έκαναν παρατηρήσεις για την κατάσταση του πάρκου, και πήραν συνεντεύξεις από τους επισκέπτες.

Εκδρομή στη Σαντορίνη

Από την Πέμπτη 14 Απριλίου έως την Κυριακή 17 Απριλίου 2016 πραγματοποιήθηκε τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή  των μαθητών που συμμετείχαν στα προγράμματα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του σχολείου στο νησί της Σαντορίνης. Η εκδρομή αυτή, η οποία αποτελούσε μέρος των παραπάνω προγραμμάτων, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, αφού επετεύχθησαν οι εκπαιδευτικοί στόχοι των προγραμμάτων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού, να επισκεφτούν τον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου και το μουσείο προϊστορικής Θήρας και να μάθουν για την προϊστορική πόλη στο Ακρωτήρι της Θήρας που χρονολογείται στην πρώτη φάση της ύστερης χαλκοκρατίας (1650-1500 π.Χ.).

gallery/p4150396k
    gallery/p4150403k
    gallery/p4150401k
    gallery/p4160435k
    gallery/p4160439k
    gallery/p4150393k

Επίσης, επισκέφτηκαν το ηφαίστειο στη νησίδα της Νέας Καμένης, ένα μοναδικό τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλους και τεράστιου επιστημονικού ενδιαφέροντος που έχει προταθεί να θεωρηθεί σαν Παγκόσμιο μνημείο γεωλογικής κληρονομιάς.

gallery/p4160422k
    gallery/100_7469k
    gallery/100_7464k
    gallery/100_7471 gk
    gallery/p4160429k

Τέλος, χάρηκαν το φυσικό τοπίο της Σαντορίνης και αντιλήφθηκαν την αρμονία των κτιρίων με το περιβάλλον κατά την επίσκεψή τους στους παραδοσιακούς οικισμούς του νησιού στα Φηρά, στον Πύργο και στην Οία ένα από τα πιο γραφικά μέρη της Ελλάδας, με έντονο παραδοσιακό χαρακτήρα που είναι παγκοσμίως γνωστή για το ηλιοβασίλεμα της.

gallery/100_7425 k
    gallery/100_7434 k
    gallery/p4160450 k
    gallery/p4150382 k
    gallery/p4170452 k

Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο τους αρχαιολογικούς χώρους και τα πάρκα της Αθήνας, να επισκεφτούν παραδοσιακούς οικισμούς στην Αθήνα και στη Σαντορίνη, να νιώσουν την αρμονία των κτιρίων με το περιβάλλον και να θαυμάσουν τις ομορφιές της πατρίδας μας. Επίσης ανέπτυξαν δεξιότητες  κοινωνικοποίησης και ενδυνάμωσης της έκφρασης και επικοινωνίας με τη συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες, καθώς και καλλιέργεια του πολιτιστικού τους επιπέδου  μέσα από επισκέψεις σε μουσεία και την επαφή με διάφορες μορφές τέχνης .

gallery/p4170461 k
    gallery/p4150386 k
    gallery/p4160418 k
    gallery/100_7365 k
    gallery/100_7387k

Εργασίες μαθητών

Βίντεο παρουσίασης των δραστηριοτήτων της χρονιάς